Page 15 - Bog 3 OKTOBER 2023
P. 15
Vi har modtaget:
Ingen besparelser på Amager
Det er sjældent, man som livsnerve for Dragørs pend-
politiker skilter med noget, lere, men også en vigtig trans-
som ikke sker. Men tillad portmulighed til/fra Tårnby.
mig en undtagelse For socialdemokrater er et
Af Brian Høier, stærkt kollektivt trafiktilbud
regionsrådsmedlem hjerteblod. Vores region hæn-
for Socialdemokratiet i ger kun sammen, hvis også
Tårnbykredsen yderområder dækkes og folk
Op til Region Hovedstadens uden bil kan komme rundt.
budgetforhandlinger blev Det vil vi altid prioritere.
der for-bestilt et sparekata- Skåret andetsteds
log hos Movia. Det var ikke
med vores gode vilje, men Et enkelt sted i Regionen har
udtryk for, at vi mister passa- vi dog måtte skære i frekven- Brian Høier, regionsråds- Vi har modtaget:
gerer i busserne. Afgifterne til sen. Det er linje 300S mellem medlem for socialdemo-
brændstof er steget. Pengene Ishøj og Gl. Holte, hvor der kratiet i Tårnbykredsen Linje 250S overlever
passer ikke, desværre. Heller kommer til at gå lidt længere
ikke i år. tid mellem afgangene.
Derfor er jeg glad for at Det skyldes, at letbanen Stigende brændstofpriser
kunne fortælle, at ingen af kommer til at køre akkurat på to for regional udvikling. Vi og lavere passagertal har
de regionale busser i kom- dette stræk med start i 2025. udskyder oprensning af jord udfordret økonomien på den
og skærer i udviklingsmidler.
munen oplever forringelser. Linje 300S skal udfases på det kollektive trafik i Region
Det er vigtigt for mange unge tidspunkt, hvor den eldrevne Det sidste er ærgerligt, men Hovedstaden
under uddannelse, at de fort- letbane kører hvert 5. minut. en nødvendig prioritering i Fra Sadek Al-Amood
vanskelige tider.
sat kan regne med, at busser Vi undgik besparelserne på regionsrådsmedlem, SF
såsom 250S, og 5C kører som de resterende busser og lo- (Forkortet, red.) Grundet økonomi og lave
hidtil. Jeg er herudover fuldt kaltog, ved at bruge af opspa- passagerantal foreslog Movia
opmærksom på at 250S er en rede midler på regionens kon- flere forskellige besparelser
på linje 250S. En af dem en
Vi har modtaget: afgang mindre i myldretiden.
En anden var en afkortning
Kortere ventetid vigtigere end timepris til Hovedbanegården. Begge Regionsrådsmedlem og
folketingskandidat
dele var noget vrøvl, synes
Stor forskel på timeprisen ud for en lang ventetid. Og jeg. Hvis du har prøvet at tage for SF, Sadek Al-Amood.
for sagsbehandling af byg- er servicen i orden, så betaler 250S – især i myldretiden – så budgetforhandlinger i Re-
getilladelser vi gerne prisen for den korte ved du, at man ikke bare lige gion Hovedstaden. Det er ikke
ventetid. DI Byggeri Hoved- kan spare en afgang væk. De
Af formand for DI Byggeri staden håber, at København er jo propfyldte! mindst SFs fortjeneste, idet vi
Hovedstaden Mads Raaschou og Tårnby kommuners målret- Man skulle snarere tænke havde som topprioritet, at vi
skulle undgå besparelser på
I Tårnby koster det 592 kroner tede arbejde med at få vente- i flere afgange og ikke færre busserne. Det er en af vores
per time, kommunen bruger tiden ned giver gode resulta- for at sørge for, alle kommer kerneopgaver at sikre, at man
på at sagsbehandle en byg- ter på sigt. med bussen. kan komme rundt uden bil.
getilladelse til eksempelvis et Tak for indsatsen indtil vi- Jeg er derfor afsindigt Også i Tårnby.
nyt parcelhus, et kontordomi- dere, vi ser frem mod den vi- glad for, at vi fik ryddet de (Forkortet, red.)
cil eller en tilbygning. Det er Formand for DI Byggeri dere dialog. besparelser af vejen til årets
den laveste timepris i hoved- Hovedstaden Mads Raaschou
stadsområdet. Københavns
Kommune derimod sagsbe- digvis opmærksom på at få
handler byggetilladelserne nedbragt sagsbehandlingsti- Amager Rammemand
uden beregning. den for byggesager, og kom-
Det er selvfølgelig fint, at munen har sat en række ini-
holde priserne i ro eller yde tiativer i søen, der sigter mod,
en gratis service, men når det at sagsbehandlingstiden re- Professionel indramning
er sagt, er det vigtigste, at duceres de kommende år. For
sagsbehandlingen er effektiv det er dyrt for de byggevirk-
og ventetiden kort. Derfor somheder, som står klar med på eget værksted
kan det godt være, at Tårnby maskiner og medarbejdere,
har den laveste timepris, men men ikke kan komme i gang
ventetiden er til gengæld i med opgaven, fordi de venter
gennemsnit 155 dage. Og det på byggetilladelsen. Samtidig
kan godt være, at København er det også en utaknemlig op-
ordner papirarbejdet gratis, gave at forklare kunderne, at 35-års jubilæum
men en ventetid på i gennem- vi desværre ikke kan gå i gang
snit 178 dage er alt for langt med deres byggeri som plan-
tid. lagt, fordi vi venter på grønt Få 20% rabat på alle
Efter løbende dialog med lys fra kommunen.
DI Byggeri Hovedstaden er En lav pris eller en gratis indramninger, hvis du
Københavns Kommune hel- service kan aldrig gøre det
medbringer billede af
denne annonce til butikken
Du kan altid finde nyeste og tidligere TÅRNBY BLADET OKTOBER 2023 15
udgaver af Tårnby Bladet på Åbent: man-fre 08-17-00 • lør 10.00-14.00
www.taarnbybladet.dk Oliebladsgade 5 • 2300 S • 32 59 00 88